Landbouw, economie & sociale driegeleding
Dieter Brüll
”Associaties zijn (...) mogelijk als de consumenten zich van hun plaats bewust worden: als zij willen weten wát te koop is, hoe het is voortgebracht, of het productieproces vervuiling teweegbrengt, kortom welke verantwoordelijkheid zij met de besteding van hun geld dragen.”
Steeds meer mensen beginnen zich van deze verantwoordelijkheid bewust te worden en zoeken naar vormen om deze verantwoordelijkheid te kunnen dragen. Groepen comsumenten verbinden zich met boeren, consumentenorganisaties ontwikkelen keurmerken om de consument in staat te stellen te weten wat hij koopt.
Dieter Brüll wijst op de betekenis van de B.D.-landbouw als praktijkgebied voor het oefenen met nieuwe economische samenwerkingsverbanden. Hij beschrijft het waarom en de uitgangspunten - en geeft aan hoe de verbinding van de B.D.-landbouw met de sociale driegeleding zowel voor de B.D.-landbouw als voor de samenleving van groot belang kan zijn.
[Nearchus, 1998]
Landbouw, economie & sociale driegeleding
Dieter Brüll · alles van deze auteur
€ 5.00
ISBN 9073310180